Exploring CRM (customer relationship management)
Voor deze opdracht hebben wij gebruik moeten maken van de Odoo app en specifieker de CRM module in deze app. In deze app hebben we een fictief bedrijf dat handelt in smartphones. In de CRM app registreerden we handmatig leads die we ontvingen met daarbij dan een beschrijving van het profiel, de prijs en daarbij dan een meeting.
Daarnaast hebben we ook met de website module gewerkt binnen de app zodat klanten ons kunnen contacteren via de “contact us” knop. Hierin konden mensen hun gegevens ingeven en daarnaast hun vraag.
Wanneer een klant met de contact us knop werkt komt er automatisch een lead binnen die we moeten veranderen in een opportuniteit. En kunnen verdere regelingen doorgaan via email. Dit alles hebben we gedaan in 4 stappen volgens de opdracht.
De CRM toepassing op de webshop kan teruggevonden worden op deze link: https://edu-ahs-18-b2k01-s2-11.odoo.com/
Hieronder zie je de screenshots van de opdracht:
-
Manual sales leads
Hier zie je hoe we leads ingegeven hebben en in welke fase ze zitten

-
Automatic sales leads
De eerste screenshot toont het formulier dat je moet invullen als je op “contact us” klikt om zo in contact te komen met ons.
De tweede screenshot toont hoe mijn pijplijn er uit ziet na dat er prospects binnenkomen.


-
Converting leads into opportunities


-
Sales funnel

Maak jouw eigen website met JouwWeb